![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Närjag var liten och när jag fick barn själv så stickade min mamma en sorts mössa som hade liksom en spoiler där bak. när man tittade bakifrån så såg det ut som en kvadrat eller nästan en triangel med basen uppåt. Vingen var gjord med ökningar och minskningar i hörnen. framstycket kan beskrivas som ett rakt stycke som går från ena örat och över huvudet och så ner till andra sidan. framdelen är inte stickad på det hållet utan fortsätter från där vingen var färdigminskad.
tjhooo någon som har ett sådant mönster?? Jag har haft, men kan inte hitta dem efter att blivit av med en låda med mönster för 5 år sen när vi flyttade. huuuu jag vet... en mardröm... vad fanns det egentligen i den??? ![]() kom just på att jag ville sticka en sådan mössa till en väninnas lilla dotter som föddes häromdagen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Finns här också, hör av dig om du vill ha mönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om inte annat så vill jag gärna ha, det är ju alltid nån i bekantskapskretsen som skaffar barn...
![]() gärna på mailen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag skulle också bli jätteglad om någon mailar ett sånt mönster!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.