![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hej
Jag har både en 644D och en Cover Pro, 644D har jag haft i många år och den har aldrig krånglat. Syr mycket både tunt, stretch och tjocka tyger. Cover pron behöver man lirka lite med provsy och ställa in tråd spänning noga. Men får man allt rätt så blir det så snygga sömmar. I somras funderade jag på att byta in båda mot en kombi maskin,för att spara plats i sy rummet. Provade lite olika men bestämde mig för att behålla båda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fast jag skulle nog vilja lägga till ett alternativ, under förutsättning att du kan få pengarna tillbaka, vill säga. Jag köpte nämligen min Babylock för samma pengar som Mylock+CP skulle ha kostat. Jag trodde det var det jag skulle köpa. Men från Sewing Machines Direct fick jag köpa en Evolve som sades vara ett demoex (fast det kan jag faktiskt inte tro att det var) som kostade vad en Mylock+CP kostade i Sverige. Och som jag har förstått det så är det bara Janome han inte säljer till Sverige längre.
Lycka till med ditt val, vilket det nu blir, i alla fall! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
För att ge ytterligare ett alternativ...
Jag älskar min Singer overlock. Den är rejäl och har aldrig krånglat trots att det är min första overlock. Jag har sytt hundratals med kläder på den. Jag behöver nästan aldrig justera trådspänningen, bara att välja ungefär den spänning som sömmen föreskriver. Sen är det bara att köra och det blir en snygg söm. Den syr både coverlock och overlock och har fem trådar. Den kostade inte skjortan heller och efterföljaren lär väl ligga i samma prisklass. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.