|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  | 
|  2010-11-08, 23:37 | #1 | |
| Medlem sedan: mar 2010 
				 | Citat: 
  Kan man inte trä på en sådan här på en spolmaskin? http://blueness.se/blueness/images/shop/4004Fbild.JPG | |
|   |   | 
|  2010-11-09, 02:13 | #2 | 
				 | Visar denna video en vanlig spolmaskin? Används den rätt? http://www.youtube.com/watch?v=lZkjkPmW934 | 
|   |   | 
|  2010-11-09, 02:31 | #3 | |
| Medlem sedan: okt 2005 
				 | Citat: 
  | |
|   |   | 
|  2010-11-09, 02:34 | #4 | |
| Medlem sedan: okt 2005 
				 | Citat: 
 Nu blir jag nyfiken, vad är det du är ute efter? Vad ska du ha spolarna till? Jag har kanske inte hängt med i diskussionen men jag blir då rejält nyfiken faktiskt  | |
|   |   | 
|  2010-11-09, 05:40 | #5 | |
				 | Citat: 
 Det jag vill ha är precis helt vanliga sytrådar, fast garn då självklart. Jag skulle vilja ha mina härvor upplindade på spole helt enkelt.Inga vanilga papperskoner, utan som de på bilden. Sedan hade jag kunnat ställa mina spolar i en hushållsrullehållare t.ex. och vips sedan hade det bara varit till att sticka, medan de rullade upp sig allt eftersom. Jag tycker iaf att idéen är fiffig och skulle passa mig personligen, speciellt om jag jobbar med flera garn samtidigt. Är spolmaskinen eller nystmaskinen bäst till den idéen, om man hittade spolar i rätt storlek? Jag vet att det går med gamla hushållsrullar eller toalettrullar, men jag skulle vilja ha något mer "gediget".  | |
|   |   | 
|  2010-11-11, 00:53 | #6 | |
				 | Citat: 
 | |
|   |   | 
|  2010-11-11, 10:58 | #7 | 
| Medlem sedan: jan 2005 
				 | Men om du lindar garnet runt en sådan rulle du visade bild på (trärullen med spets) så måste du ju måste använda handkraft och dra i garnet för att mata fram det, och garnet kommer sträckas och kan i värsta fall gå av.  Det är bättre med koner som sitter rakt upp och ned; horisontellt så att garnet kan löpa fritt över toppen på konen. Så, jag tror varken det är bra för garnet eller dig om du lindar upp garn på rullar du sätter fast i en hushållspappershållare. Stickar du med flera färger så kan annars nystan och en sån här vara ett smart alternativ =) | 
|   |   | 
|  2010-11-12, 08:28 | #8 | |
				 | Citat: 
 Men, det är ju ganska lätt avhjälpt genom att linda upp lite garn allteftersom man behöver det tycker jag.  Så, OM jag nu ändå vore så tokig att jag ville ha mitt garn på spolar, vilken apparat vore mest vänlig att leta spolar till? En spolmaskin eller en nystmaskin? | |
|   |   | 
|  2010-11-13, 06:18 | #9 | |
				 | Citat: 
  | |
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:41.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning