![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag kan svara istället, hoppas det går bra.
![]() Fyratrådig overlocksöm Tretrådig overlocksöm, 5mm bredd samt 2.8mm bredd Narrow overlockstich, 2mm Rolled hemming,2mm (rullsöm?) Med den exra pressarfot (blindstich foot)som följer med om du handlar från England kan du sy. Blindstiching (blindsöm) Flatlock stiching Pintuck stiching Har tyvärr inget bra svenskt namn på en del av sömmarna. ![]() Håller förövrigt med "Bila", en jättebra och lättfattad overlock är det. Har oxå köpt min från England, SMD, funkade superbra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
ok, tack för svaret! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, jag rekommederar den, är mycket nöjd själv.
Att ta bort kniven är lätt och ett måste för att sy vissa av sömmarna. Nån coverlock söm har den inte, tror inte det finns på nån av de enklare overlockarna. Man ska kunna fålla med blindsömfoten men det har jag inte testat själv än men borde väl bli nån mer osynlig fåll och inte nån coverlock söm då. Jag klara mig bra med min overlock samt vanliga symaskin, en brother innovis 30. Mer än så behöver iaf inte jag som syr en del till hemmet, mig själv samt tonårsdottern. ![]() Garantin gäller på så vis att maskinen måste skickas till England vid ett ev garantiärende och frakten får du stå för själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Köper du från england sewingmaskin direkt så får en massa tråd, saxar, måttband, papperkorg extra pressarfot m.m, på köpet. När jag räknade bort det så betalade jag runt en tusenlapp för maskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har handlat härifrån. Fri frakt har det varit för mig.
http://www.brothersewingmachinesdire...er-overlockers |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Brothers overlock är mycket bra och prisvärd även i Sverige. Winzellz HB/Symaskiner & Sånt har också fri frakt. Kurser på maskinen är givetvis gratis och man kan komma flera gånger. Att få extra pressarfötter till sin maskin diskuterar man vid ev köp.
Brother kommer nu till mässan med en ny modell av sin overlock som har ett stort sybord som extra tillbehör. Köpa från England gör tyvärr att de svenska återförsäljarna får svårt att överleva och varorna här blir ännu dyrare på sikt tyvärr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:13.