![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Merino till möbius
Jag surfar på Ravelry och hittar de mest underbara saker där bl a den här
http://www.ravelry.com/patterns/library/moebius-vivalou och där används merinoull. Sticks det? Är rätt känslig för ull. Jag försöker söka på garnjämförelser men får inte till något där, det ska vara 28 m på 10 cm. Det där garnet ser så härligt ut i färgerna men det är säkert dyrt eftersom det är handmålat så jag tänkte försöka hitta något annat melerat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Merinoull är i sig en väldigt len ull. Den finns dock i olika kvaliteter, där vissa är mjukare än andra. Drops Eskimo är ett väldigt mjukt och lent garn, som om du har möjlighet kan försöka få känna på för att få ett grepp om vad merinoull kan innebära.
Senast redigerad av Jimipe den 2010-10-20 klockan 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack. Jag kom just på att det har öppnat en ny garnbutik här i närheten, Färila Hantverk tror jag den heter och de ska ha mycket ullgarn så jag ska kolla där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Gör det!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:40.