![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Rowan cocoon
Jag såg en jättesnygg mössa i en annons, den heter Gypsy Hat och finns i Rowan nr 48. Den ska stickas i Rowan Cocoon och det är ett ullgarn.
Nu undrar jag om någon stickat i Cocoon och om det är stickigt. Jag är väldigt känslig för ullgarn, superwash är väl det enda ullgarn jag tycker är hyfsat. Mössan är stickad i mosstickning och har en kabelstickning i nederkant och är i mitt tycke jättesnygg. Den finns på Ravelry också http://www.ravelry.com/patterns/library/gypsy-hat men bara info om den, inget mönster. Jag måste ju få tag på ett syntetgarn som passar eller är det någon som vet om det finns andra såna mönster. Det är kabeln jag tycker är så snygg, liksom fyller upp ett långsmalt ansikte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet inget om garnet.Men 80% merino och resten mohair tycker jag borde vara en garanti för att det inte är stickigt.
Jag är nybörjare på ravelry (shh! jag skulle ju inte ...), men har hört talas om att det ska finnas ett sätt att kolla upp alternativgarner. Månne det står i den tråden här som handlar om ravelry? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, då ska jag nog prova garnet i alla fall. Och leta på Ravelry efter jämförelsesidan. Jag var in på ravelrylänken här och letade efter den men hittade inget. Däremot finns Mönster på svenska på facebook, så den ska jag nog gå med i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har inte hitta någon jämförelselista på Ravelrys sida heller så om någon vet om det finns kan vi väl få länken dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
I nyaste Kreativ Stickning finns en fin mössa med en fläta närmast kanten, snygg tycker jag. Den är stickad i Baya som är ett ull/akrylgarn, jag har inte stickat i detta garn så jag vet inte om det sticks.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack, ska se om de har den tidningen på affären här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu har jag hittat!
På http://www.ravelry.com/yarns använd "advanced search" under sökrutan. På nästa sida kan man kryssa i rutor som överensstämmer med det som man vill ha. T ex acrylic eller microfiber under "Fiber type". Cocoon har "weight" bulky. I den övre rutans rullgardin kan man även välja masktäthet. Så kan man välja till eller från komponenter och få olika förslag på garner som överensstämmer med de faktorer man söker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack! Jag har faktiskt hittat ett som ska stämma med masktäthet men jag ska kolla igen för det var många rutor att fylla i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.