![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Ny maskin, overlock eller coverlock?
Har efter snart femton års vila från symaskineri bestämt mej för att damma av min Pfaff och komplettera med en overlock eller coverlock. Kan nån hjälpa mej lite. Är det svårt att lära sej? Ska jag satsa dyrt eller köpa en billig för att sen byta upp mej. Coverlock eller en overlock? Vad har jag mest användning för? Ska snart bli mormor och tänkte sy både kläder och "grejor".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hejsan!
Det finns en "tråd" om detta sedan tidigare, där finns mycket att läsa. Det är svårt att generellt säga vad som är "bäst", det beror ju främst på vad man som person söker. Bättre kan jag inte förklara det. Lycka till, det är en härlig tid att gå o fundera på vilken maskin som skall bli den nästa......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vilken djungel....
Har nästan bestämt mej för en Janome 744. Nu är det så att det finns möjlihet att köpa en hel hög pressarfötter till mycket reducerat pris. Är det värt pengarna? Eftersom jag aldrig sytt på en overlock tidigare så är jag ju novis och har ingen aning om vilka pressarfötter man vanligtvis har användning för.
Är inte särskilt bra på att använda ett forum på ett effektivt sätt heller, tyvärr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om det är som du skriver "mycket reducerat pris" så tycker jag absolut att du ska köpa till dem. Behoven och skaparglädjen växer SNABBT med en overlock, speciellt om du nu ska bli mormor och ska börja sy en massa barnkläder. då kan man enkelt sy proffsigt med hjälp av pressarfötter. Lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
75 engelska pund istället för 256, visst är det ett bra pris?
Har fördelen att bo på Åland och hit skickar SMD Janome. Jag har nästan bestämt mej för en sådan 744D men ska invänta symässan i Älvsjö för att kunna känna mej för lite. Om det nu finns möjlighet till det. har aldrig varit på symässa heller så det ser jag verkligen fram emot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Absolut ett bra pris, det hade jag verkligen satsat på. Vilken tur du har som bor på Åland och får leverans från England. Du kan kanske bli svensk bulvan och "köpa ut" till oss andra
![]() Det brukar finnas många märken att provsy när det är symässa. Tag god tid på dej vid dom olika borden, be om att få provträ maskinerna och tag med tyger i de material som du tänker sy i och se hur de beter sig i de olika maskinerna. Man brukar kunna gå in på mässans hemsida och se utställarförteckning och då vet man vilka olika märken i förväg som kommer att finnas att titta på. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Fnissar lite här. Bulvan, klart jag kan. Jag far ofta till Gävle och nångång ibland till Stockholm.
Tack för att du tog dej tid att svara på mina undringar. det här forumet är så himla skoj att surfa runt på så jag glömmer nästan att få gjort annat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja jag vet,tiden bara far iväg när man sitter framför Sysidan men det är roligt och man lär sej alltid nåt när man surfar runt i alla forum.
Bara släng ur dej frågorna som uppkommer hela tiden - här är alltid nån som svarar och det är roligt att få olika personers uppfattningar och erfarenheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.