![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag kan tyvärr inte ge fler råd än de många jag redan gett!
Hur du än gör, så är det ett ganska stort jobb för en ren nybörjare. Men det absolut lättaste med det tyget är att korta av uppifrån. Då behöver du bara lära dig hur man syr i ett blixtlås och tar du mitt enkla förslag med band istället för linning slipper du sy en sån. ![]() jag ser på din profil att du vill lära dig att sy. Det är jättekul! Börja med att låna en bok om sömnad på Biblioteket, ellr köp en. Det finns många bra med bilder, som du kan lära dig grunderna i. För att sy i ett blixtlås, så sök på just det här på Sysidan, och ev. även på Google, så ser du hur man gör. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
På Huskvarnas hemsida finns det mycket bra beskrivningar på många symonent, bl a att sy i blixtlås
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
![]() http://www.husqvarnaviking.com/media...ingroom_sv.asp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tycker nog att man kan lägga upp den den vanliga vägen, alltså nerifrån, dock måste man stryka tillbaka alla veck igen när man sytt upp en fåll, ganska jobbigt men det har blivit bra för mig.
Ibland när jag ska lägga upp veckade kjolar mäter jag bara, kör på overlocken och låter kanten vara rå , så är vecken oförstörda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag kortade av en kjol med sådana plisserade veck. Jag frågade om råd här och kom fram till att enda alternativet för mig var att testa att korta, och lägga upp som vanligt. Jag sydde upp fållen för hand. Sen strök jag vecken på nytt. Jag hade en bit kartong i vecket som stöd.
Jag tänkte som så här. Jag kan inte korta ovanifrån för då försvinner mönstret på tyget som jag vill ha kvar. Kortar jag nerifrån och det skiter sig så hade jag inte lagt ut många kronor. Kortar jag och det lyckas, ja då har det lyckats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hur gick det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det gick bra. Jag har en bild i mitt album här på Sysidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.