![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Okej tack för din skiss, nu fattar jag vad jag gjort för fel! Tusen tack, nu ska jag sätta igång med mina klänningar!
![]() ![]() Vet du hur man gör med min sista fråga i original-inlägget? Göra blusar, klänningar, tröjor osv större i bysten på ett snyggt och ganska osynligt sätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För att sy in en klänning i midjan som har blixtlås i sidan, då måste Du sprätta ur blixlåset och sy tillbaks det när Du tagit in det som ska tas in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Okej men är det nåt special med att sy i dragkedja eller är det så enkelt som det verkar? Några tips?Har aldrig gjort det men läst på om det och det verkar iaf inte så svårt...
Någon som kan ge mig hjälp med sista frågan...?Hur gör man blusar, klänningar, tröjor osv större i bysten på ett snyggt och ganska osynligt sätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Finns det inget tyg att ta av, är det svårt att göra plagg större över bysten.
Träna på att sy i blixtlås, ta ett par tybitar och ett blixtlås, sedan är det bara att träna. Vik in sömsmånen, lägg blixtlåset under, nåla och tråckla, sy sedan fast det från samma håll. Endera uppifrån eller nerifrån. Syr man från samma håll så "drar det sig" lika. Det finns även osynliga blixtlås, men de kräver en speciell pressarfot. Man kan använda sig av pressarfoten för osynlig fållsöm, men det kräver en viss syvana. Att sy i blixtlås är som med all annan sömnad, träna och åter träna. Inget går bra första gången man gör det! Det är av misstagen man lär sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan man på nåt vis sy in en "kil" eller vad det kallas då? Alla blusar och tröjor är nämligen för små i bysten och/eller för stora i midjan...
![]() Ja det är väl bara att öva och prova på då! ![]() Senast redigerad av NostalgicGirl den 2010-10-07 klockan 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
Att lägga ut något i bysten är svårt om du inte har en massa tyg kvar i sömsmånerna. Att ta in något överallt utom i bysten är rätt svårt det med. Jag skulle rekommendera dig att så länge låta bli att fixa för mycket med bystdelen och låta blusar vara uppknäppta över bysten. Med ett linne under ser det fortfarande helt okej ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Insåg till min förtjusning att det var just en sån pressarfot jag höll i min hand igår och undrade vad tusan man hade den till!
![]() Tack för alla hjälpsamma svar och tips!Nu ska jag öva, öva, öva!!Tur att man har en enorm envishet för jag har mycket att lära... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.