![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#11 |
|
Mest för pengarna får man om man köper beg symaskin av symaskinsbutik. Köp inte privat eller från annanstans (loppis, secondhandsbutik osv) för då köper man grisen i säcken utan någon som helst garanti eller återköp och kan vara dålig eller sönder.
Jag köpte min pfaff 332 (50-talet) från en sybutik i stan och den kostade mig 1000 eller var det 1500 kr och bättre symaskin har jag inte sytt på någonsin om man tänker på tålighet och okräsenhet. Går som smör och syr glatt i allt möjligt även med värsta slitna nålen och konstiga sytråd. Om man skulle köpa ny symaskin för 1500 kr så skulle man få en symaskin som är rena motsatsen till min gamla. De "dåliga" erfarenhet som folk har av gamla symaskin är helt enkelt för att symaskinen ifråga har inte behandlats väl. T.ex. aldrig i sitt symaskinsliv varit på service, inte oljats, inte städats... Inte konstigt att maskinen gnäller, och det gör de nya också så småningom om man behandlar på samma sätt och rentav fortare blir dåliga om man säger det så. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.