![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Färg för kallfärgning typ
Jag har en beg tvillingvagn som är så blekt i tyget. Dock är det bara reservvagnen när de kommer till farmor! Nu undrar jag om nån har tips på färg så att jag skulle kunna färga in mera i tex badkaret, suffletten är stor...Vad och var köper jag? Det är marinblått jag suktar efter!
tacksam farmor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Beror ju på vad material det är på suffletten,gissar att det inte är bomull.......
Kolla på länken,du kan ju alltid pröva men det är tveksamt om det fungerar,jag kom iaf inte på ngt annat. Jag tänker mej badkaret och massor av påsar med pulver + ännu mera nästintill kokhett vatten,nåt socker behöver du ju inte :=) det skall ju värmas ett tag också men det tror jag att du får strunta i om du inte får låna en jättegryta i ett storkök :=) Ner med hela suffletten i badet .Sen är det ju bara att vänta och se om tyget drar till sig färgen eller om man helt enkelt får se sej besegrad....... http://www.pinkgreen.se/product.html...category_id=17 Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Koolaid lär inte fungera. Det kan man använda till proteinfiber, ull, silke osv.
Det lär inte fungera på tyg till en vagn som väl lär vara bomull eller syntet och dessutom troligen behandlat med någon typ av impregnering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Badkaret kommer med största säkerhet bli missfärgat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.