![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vänder Du arbetet och stickar ett varv rätstickning och det andra avigt.
Stickar fram och tillbaks |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Alltså, det är en rundstickning det sitter på, så det blir som att jag vänder på det för att kunna sticka tillbaka.Hur ska man annars göra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Använder Du inte 5 st strumpstickor?
Stickar Du på rundsticka, sätt maskorna för hälen på en strumpsticka och sticka fram och tillbaks så lång som hälkappan ska vara |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
nej, just nu har jag tre.
En som har hälften av alla maskor, och sedan två som delar på resten. Så den som har hälften ska jag ju sticka fram och tillbaks på för att få där där flärpen till hälen. Och det är när jag försöker sticka fram och tillbaks som det bara blir sådär vågit på båda sidorna, jag misstänker att det är för att jag vänder på arbetet, men jag vet inte hur annars jag ska göra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du ska sticka räta maskor på det räta varvet och när Du vänder till avigsidan stickar Du aviga maskor
Du måste vända på det för att kunna sticka hälkappan upp |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är det jag gör.
Allt går jätte bra när jag rundstickar, men när det blir fram och tillbaka stickning på två stickor så funkar det inte |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det ska bli slätstickning om Du stickar varven fram och tillbaks på de två stickorna som Du har hälmaskorna på.
Om Du stickar räta maskor från det räta varvet och aviga maskor från det aviga varvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:03.