![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej på er!
Jag har precis börjat sticka dessa sockor;http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=12&lang=se Jag har stickat de två första raderna på diagrammen, man stickar M1a och M2a varannan. Man stickar på rundsticka och varvet slutar med 6 räta m. Jag får inte ihop det med tredje v. början, 3 aviga men vad ska det vara över den första aviga från föregående varv? ![]() Mycket tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej.
På 2:a varvet så ska det minskas 2 maskor i varje diagram 1. Då stickar du bara som mönstret visar på 3:e varvet dvs. mönstret har "krympt"och 1:a och sista maskan har försvunnit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, de minskas men nej sista maskan har inte försvunnit (i alla fall inte i min stickning), varvet slutar ju med 6 rm...så den första maskan i varvet är ju en avig, men på diagrammet kan jag inte se om den ska stickas rät...
Senast redigerad av Sister_in_Black den 2010-08-23 klockan 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
NU äntligen fattar jag! Du har rätt freja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.