![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag förstod att du kunde sömnad, speciellt när du läser böcker som Claire Shaeffer.
Trimmar, överkastar och pressar isär varje sida för sig, aldrig får det bli klumpiga sömmar. När det gäller riktig haute couture överkastar jag för hand, det går snabbt och sitter i sedan erfarenhet på större couture modehus. Blixtlås syr jag i för hand med silkestråd och en näst intill mikroskopisk pricksöm, resultatet blir oändligt mycket snyggare än maskinsytt, oavsett vilken maskin man har. Är övertygad om att du vet hur man gör, titta annars i Claires bok, tekniken finns där också. Brodöser har jag den allra största respekt för. Handskickligheten är enorm. Ha det så härligt på landet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tunn lammull, var hittar jag detta. Har du någon bra adress på att skicka efter riktiga mellanlägg vore jag glad,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har tyvärr inga webbadresser som jag kan hänvisa till eftersom jag
brukar handla upp i skräddarbutiker när jag är i utlandet, men i Sverige har jag också köpt hos SidenCarlssons i Stockholm, Södermans Tyger i Stockholm är ett annat tips. Hör gärna med dem. Andra större välsorterade butiker kan ev ha det också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har Hvidberg eller fält eller...i Köpenhamn som har det mesta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu är jag tillbaka från landet, det blev en kort sejour. Tack för beskrivningen hur man gör med sid- och axelsömmar vid "underlining". Ska ut på stan och kika i second handbutiker om jag kan hitta något exemplar att lära av.
Tyvärr har Södermans Tyger lagt ner. Det finns bara tre tygaffärer i Stockholms city nuförtiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:45.