![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med mönster till underbyxor!
Hej
Jag har tänkt följa detta stickmönster: http://www.ravelry.com/patterns/libr...st-and-panties http://www.knitting-and.com/wiki/Ves..._%28Vintage%29 Men, jag behöver hjälp. Storleken på byxorna är för liten för mig. Min midjevidd är ca 86-88 cm. Hur ska jag göra för att mönstret ska passa mig? Ska jag dubbla antalet maskor? Hur gör man? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Dubble antalet maskor behöver du knappast göra; mönstret passar ju 32-34 TUM, dvs 81-86 cm. Det du kan göra är att lägga upp maskor för en extra rapport av spetsmönstret längst ner på benen (om rapporten är 12 maskor så lägger du upp 12 extra).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Det är 32-34 inches som gäller för "linnet"....inte byxan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kolla din masktäthet och jämför med "tension" i beskrivningen.
Tydligen är pantisarna 206m runt om (fast räkna bort 4m i sömsmån), vilket borde vara sisådär 29 inch enligt min huvudräkning (kolla den!) Om du vill/har kan du slakta ett par långkalsonger som passar dig och sticka så att stickningens mått stämmer överens med långkalsongernas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Så söta de var, vad hade du tänkt använda för garn och stickor? Vore kul att se en bild på färdigt resultat, lycka till
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
sticka linne trosa |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.