![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack så hemskt mycket för era svar!!!
Jag känner mig helt upplyft av kunskap! Nu kan jag 3 sätt i love sysidan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kul o höra hur andra gör...ibland lär man ju sig nåt nytt! Det blir ett par byxor i alla fall!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
En av de absolut mest värdefulla min lärare i textilslöjd i högstadiet lärde mig var att det för det mesta inte finns något rätt eller fel. Olika metoder ger olika resultat och kan vara olika lätta, men, det finns inte en exakt sömsmån, ett exakt avstånd från fållen man ska sy eller en exakt ordning delarna ska sys ihop.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Min goda granne sa att det är bättre att slarva lite än att vara så petnoga att man inte vågar sy något alls. Mycket mer har blivit sytt, sen jag började leva efter det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det var faktiskt väldigt bra sagt, ibland är man ju så rädd för att misslyckas att man knappt vågar prova. Och för mycket sprättande och höga krav kan kväva lusten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.