![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
tygblöjor och annat?
Hej, osäker på om jag kommer att anamma tygblöjan, men jag skulle vilja göra ett försök. Vad jag däremot verkligen tänkt jag kan sy och använda är bröstinlägg för mjölk läckage. De går ju åt och kostar 1 kr st
![]() Vad ska jag använda för material? Var köps det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan ha lite olika material, kolla vad Myllymuksut använder i sina - du kan köpa tygerna där också:
http://www.myllymuksut.com/nursing-pads-p-338.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag kan verkligen rekommendera tygblöjor. Jag sydde visserligen inte mina. Jag hade köpta sydda ullblöjbyxor (minns inte nu vad de hette). Men jag använde dem nästan till 100% till mina två barn (som nu är tonåringar). Man slipper massa sopor, spara pengar och troligen blir barnet blöjfritt tidigare eftersom det känner när det blir blött.I början använde jag en slags tunna pappersinlägg för att blöjorna inte skulle bli så nerbajsade. Men mina barn lärde sig tidigt att bajsa på pottan; jag satte dem där så fort de kunde hålla balansen, från 4 månader ungefär.
Så jag tycker verkligen du ska prova. Det är inte krångligt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jamen nu ser jag, det är ju du Linda :-)
Som sagt, jag tycker Myllymuksut är bra, men kontakta mig så ska jag rota lite i lådorna och se om jag hittar lite spillbitar som du kan få mot porto :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.