![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Äggfritt
Hej!
Med anledning av allergidiskussionen som hamnade i fel forum ![]() http://home.swipnet.se/hultin/dok/re...ockerkaka.html Ha det! /Gunilla ps. Solhavre = havremjölk som säljs på ICA. Bäst av allt - du slipper vispa ägg och socker pösigt... det är bara att röra ihop smeten och grädda. Senast redigerad av gunnsan den 2005-08-30 klockan 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Halloj!
Här är nu även mitt recept på s.k. "kärleksmums" (mockarutor med kokos) som är helt fria från ägg och mjölk. Perfekt för allergiker och... veganer. /Gunilla http://home.swipnet.se/hultin/dok/re...gfrikmums.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är alltid roligt med nya recept för veganer
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
TAck Gunilla för de fina recepten.Min son är allergisk imot det mesta men har börjat tåla mjölk igen i lagad form.Tror du att jag kan byta ut solhavren imot mjölk istället och få någorlunda samma resultat?Han är nämligen allergisk imot ägg soja,havre bla.Så det är inte lätt att få till det.För tillfället är det endast mariekex som jag kan hitta till honom utan soja eller ägg i och baguette..Här i dubai är det mycket svårare att få tag på speciella matvaror så egna recept är alltid ok.
häls Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu skriver jag det är utan att beakta att du är i Dubai. Om du kommer hem till sverige eller nåt kan du ju fixa ihop lite ingredienser..
Det finns sockerkakor som inte kräver någon mjölk alls. Man kan skaffa mjölk- (och soja-)fritt margarin och använda äggersättningpulver. (jag hoppas att han tål det). Jag skulle kunna skriva ner ett recept om du vill ha..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
TAck gärna,
Äggersättningspulver har jag aldrig hört talas om och då har han varit allerigisk i 6 år snart.Vad är det? Häls Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är ett pulver bestående av (hämtar paketet)
"Potatisstärkelse, tapiokamjöl, vegetabiliska bindemedel: metylcellulosa, kaliciumkarbonat och citronsyra". Märket heter ORGRAN och produkten heter, som sagt, No Egg. I sverige finns den bland annat på hälsokosten på götgatsbacken, om det är till någon hjälp. Man kan baka med den och göra andra sådana saker, men inte t.ex. äggröra och maränger (av förklarliga orsaker, det är ju bara ett pulver). Hoppas detta har hjälpt lite iallafall. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:59.