![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Sy in träningsbyxor (Adidas Firebird) Polyester
hej! Behöver sy in ett par adidas Firebird, dvs 100& polyester, shiny material. Sy in nedre delen av benen så att säga.
http://www.retrokillerclothing.com/a...3963-129-p.asp Noll erfarenhet att sy. Hur göra? ![]() ![]() En rak söm, och sedan sick sack för att säkra att det inte trådar upp sig? Tips tack! tack på förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det fungerar bra att använda sig av vanlig polyester tråd (det är den vanligaste tråden), sen om jag inte minns fel, så tror jag att det räcker med att du bara syr med raksöm, jag har för mig att detta tyg inte repar sig märkbart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej emilia. Ok. Jag måste sy insidan på benet, eftersom dragkedja sitter längst ned på yttre sidan.
Jag vill ha mindre svängrum på nedre delen dvs från knäleden och neråt. Funkar det att sy in från knät och ner? Läste nåt att byxbenen kan vrida sig? Vad är detta? Hade tänkt att sy in mindre vid knäleden och sedan allt mer ju längre ner man kommer så att säga. Kommer jag paja byxorna??! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går bra att sy in från knät och neråt.
Markera med en rak linje med en markeringspenna eller krita. Nåla och ev tråckla och prova innnan Du syr, så ser Du att det blir en rak och fin söm. Och att Du inte tar in för mycket. Att byxben vrider sig, beror på att man inte lagt mönsterdelarna trådrakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är det de här byxorna som byxbenen vrider sig på?
Avståndet från trådrakslinjen till ytterkanten på de två delar som ska sys ihop har ingen betydelse. När byxbenen vrider sig, har man inte lagt ut mönsterdelarna trådrakt på tyget. Trådraks-linjen på mönstret ska ligga exakt lika många cm från kanten på på tyget hela. Man får mäta noga utefter hela mönsterdelen när man lägger ut på tyget. Försöker man "snåla in på tyget" och lägger mönsterdelen utefter tygkanten, då vrider sig det färdiga plagget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Då är det bara att sy en rak söm från knät och ner
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.