![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
|
Ja, jag rek att köpa från butik eftersom man får garanti och man kan gå tillbaka om man inte är nöjd. Det är svårare med privatperson.
Men det bästa tipset jag har är att provsy... När du köpt billig beg symaskin har du råd med att komplettera med overlock. Man "måste" ha vanlig symaskin tyvärr men den behöver inte ha så mycket finesser. Men jag säger att om man vill sy mycket i trikåtyger som du tänker göra är det bäst att ha overlock också eftersom fuskoverlocksömmen brukar sträcka ut tyget så att det blir vågigt och fult. Det är för att det syr mycket på samma ställe och då sträcks ut tyget. Overlock syr inte mycket på samma ställe utan bara rakt fram och så har den dubbla matare som rör sig oberoende av varandra så man kan ställa in så att matarna "håller ihop" tyget eller rentav sträcker ut tyget till max för att få vågeffekt. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.