![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Jag har en Bernina 830 record, dan har fungerat fantastiskt under alla år, men häromdagen slutade den zigzagga! nålen rör sig fram o tillbaks som den ska, men fångar bara upp undertråden nå´n gång emellanåt, vilket innebär att den syr raksöm hela tiden med ett o annat avstick åt vänster ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ta och skruva upp skruven som håller fast nålen maximalt. Byt symaskinsnål till en ny igen. Även nya kan vara felaktiga. Provsy och hör av dig.
Har du möjlighet att scanna och skicka manualen på din 830 till Sea6911. Många saker är mkt lika mellan dessa maskiner. Har beskrivit i korthet till henne men jag är osäker på om hon förstod hur hon skulle göra. Det vore bra om hon kunde få hjälp med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du Sea911 och övriga som saknar instruktionsbok på er symaskin
gå in på flicken Recentionser. Leta rätt på Bernina 730, där ser ni ägare och ta mailkontakt o be om hjälp med kopia på instruktionsbok. Det är mitt bästa tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du underbara människa! Jag bytte nål och nu går hon som en klocka!!! Om och när jag hittar instruktionsboken meddelar jag det här, så jag kan dela med mig! Än en gång TACK för hjälpen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Var så god! Det var så lite men så fantastiskt roligt
att få hjälpa dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.