![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har problem med den..
så här ser symaskinen ut... http://www.blocket.se/sodermanland/G....htm?ca=15&w=3 1 hur trär jag maskinen? 2 Jag trär maskinen (vet ej om jag gjort rätt) syr och tråden i nålen kommer utanför. Behöver hjälp med en instruktion hur jag ska göra.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har Du provat att byta nålen, och att när Du börjar sy hålla över- och undertråd tillsammans med vänster hand. Det är nog försök ett.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset har bytt nål och har trätt om symaskinen ... funderar om det är undertråden som strular den var med maskinen när jag köpte den...
ska åka till min symaskins affär vet att han lagar dessa gammla maskiner och fråga hur jag trär maskinen och även om han har en insruktionsbok |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag skulle nog ha satt i ny både över- och undertråd, även rengjort maskinen (men det kanske Du har gjort) och sådana veteraner brukar vilja ha sig en hutt olja då och då. Svårt att svara exakt när jag inte vet om Du gjort något förberedande före sömnaden. Hur man trär den kan jag inte förklara i ord, tyvärr, men den är inte svår.
Du får nog god hjälp på affären. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Manual
Har du bild på symaskinen?
har några olika symaskiner med manualer till. Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är en sådan här http://www.blocket.se/sodermanland/G....htm?ca=15&w=3
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ni som har äldre maskiner. använder ni special nålar till era maskiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.