![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Jag ska sticka en filt av Drops Paris och har testat mönstret med sticka 5. Tycker att det ser bra ut men nu funderar jag på om inte garnet drar ihop sig efter tvätt.
Bör jag då kanske välja stl 5,5 istället? Vad skulle ni göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
When in doubt; gör provlappar. Tvätta för att se hur de ser ut efter tvätt. Alla stickar ju olika hårt, så man bör i princip alltid sticka provlappar för att mäta stickfastheten (gäller iaf för plagg med bestämda mått).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ah, aj då, då kan jag förstå om du inte vill göra fler provpallar direkt.
Du skulle ju kunna spänna upp filten lite efter du tvättat den, precis som man kör med kläder/sjalar man stickar fast det kan ju vara svårt att hitta plats till en hel filt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tror att det blir stl 5. Såg nämligen precis att de rekommenderar 90 graders tvätt. Då känns det som att garnet inte borde krympa nämnvärt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:29.