![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Aha, det är bomullsinterlock! Det tyget kan möjligen vara problem med när det är supertajt passform. Det är ju stickat av väldigt tunna trådar för det är dubbelstickat på ett speciellt sätt. Antagligen gör det att det ännu lättare spricker, förutom nålproblemet.
Interlock är perfekt för tröjor, underkläder och toppar. Prova som du skrivit och tala om för oss hur det går! ![]() 100-pack får man leta efter. Köpt mitt hos Maso i Stockholm, en industrisymaskinsaffär. Det finns att beställ på internet, ett seriöst företag: http://www.allbrands.com/products/abc0610.html Där finns alla sorter i 100-pack. 29 dollar för de vanligaste. Här hittade jag en rolig(?) film om hur man tillverkar symaskinsnålar: http://www.youtube.com/watch?v=nYiHI...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sockerbollen.
Du kan enkelt kolla själv vad Bibbi har för nålar! Gå in på annonssidan, klicka på bilden med den syende damen, då får Du upp hennes pdf-fil med hela Bibbis sortiment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Imorse bytte jag nålar och när jag tog ut dem så såg jag att det hade gått av en liten, liten bit av udden på den ena nålen. Sydde i två tygbitar och sedan drog och slet jag så hårt jag kunde både hit och dit i flera omgångar. Inga hål!
Och tyvärr hittade jag inga ballpointed hos Bibbis, men tack för länken till allbrands.com! Där går det verkligen att spara pengar! Fanns även ballpointed i storpack! Härligt, nu vågar jag sy igen för på min sy-lista ligger nämligen en beställning och det kändes inget kul att börja med den innan jag löst hål-problemet, vilket jag nu har, tack vare er! Härlig pingst på er alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja, och nu har du ju blivit nålexpert! Dyraste symaskinen i världen syr som en kratta med taskig nål! Viktigare än tråden till och med. Bibbi, som är så bra och billig och med superservice kan säkert ta in precis alla slags nålar som vi vill ha. Det är bara att önska! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Funderar på om man kan använda ball point Brodyrnålar till att sy
stretchtyger dessa tex http://brodyrvaruhuset.se/comersus_v...p?idProduct=90 nån som vet om det funkar vore ju jättebra att ha samma nålar till brodyrmaskinen & overlocken |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Just dessa nålar är väl till "kommersiella" maskiner, alltså runda upptill.
Annars kan du i och för sig använda samma nålar, men strechnålen har lite speciell utformning förutom den rundade spetsen. Utformningen ska göra att det bildas "bättre" öglor som ska minska risken för hoppstygn. Påstås det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ok
kanske just dom nålarna på bilden är runda upptill men jag vet att dom har med platt baksida oxå för det har jag köpt där i 100 pack tänkte mest att det vore praktiskt om man kunde använda samma nålar |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:12.