Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-18, 20:04   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Nej.. Om det är trögt att byta någon spak man byter på bara ibland är det ju inte så farligt.

Värre när det är trögt när man ska veva på handhjulet. Vilket overlocken tyvärr är! Men det är någonting jag tycker att nästan alla nya symaskiner verkar vara - tröga som sjutton.

Min pfaff 332 från 50-talet däremot.. den kan man rulla handhjulet med bara lillfingret ungefär. gött mos!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 20:54   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Ja, nu må ni förlåta mig men jag känner inte igen det,
att handhjulet är trögt. På min overlock är den inte trög, den går marginellt något lite trögare än på den vanliga symaskinen.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 21:53   #3

Då är det ju bra!
Jag har inte sytt på så många overlock måste jag säga. Innan min overlock har jag bara sytt på industrioverlock i en skola. Och jovisst jag provsydde en husqvarna också en liten stund, men den tyckte jag inte om så mycket då den hade problem med att sy fina sömmar. Tänkte inte då på att veva på hjulet, så har jag inget att jämföra med.

Kanske om 10 år börjar den mjukna till, vem vet.
Men brother-brodyr/symaskinen är också jättetrög den. Usch, jag syr inte på den mer! Broderar fint dock! Det är det nya symaskiner är bra på, att brodera.
Gammal 2010-05-18, 22:19   #4

Jag var nyligen in och tittade på dina fantastiska dockor.
Ditt hantverk är verkligen imponerande. Har du gjort stövlarna ´
till dem?
Gammal 2010-05-18, 22:36   #5

Tack!!
Jag har gjort några kängor, det står där jag specifikt skrivit att jag gjort. Men de är inte många. Får spader varje gång och säger "aldrig mer" och sedan efter något år glömmer jag och gör igen!

Senaste var ett par av guldskinn. Hittade inte här på sysidan så här är bild från flickr:
http://www.flickr.com/photos/funnybunny/3428065896/
Gammal 2010-05-18, 23:16   #6

Jag fattar inte hur du bär dig åt. Det är helt fantstiskt så fina med kilklack och remmar. Otroligt precis som kläderna. Fina skärningar faständ de är så små. Dockorna målar du ansiktena på dem? Dessutom det du fotograferar. Så proffsigt. Du skulle kunna börja ypperlig reklamfotograf du har öga för det. Fota lite andra produkter också så att du har lite att visa.Sök sedan upp reklambyråer.

Ja, brodera de är de helt fantastiskt duktiga på. Det är kul.
Gammal 2010-05-18, 23:32   #7

Tackar för dina snälla ord!
Jag tycker fortfarande att jag är fotoamatör. Du vet, sysidan har systersajt som heter fotosidan och jag känner mig så i underläge där, förstår knappt någonting. Men jag kanske ska säga till mig själv, det är kanske så synybörjare känner sig här också! (måste tänka på att vara snäll)
Jag fotograferar också lite andra saker, det kan man se på min flickr, men dockorna är populärast.

Jag har försökt måla lite. Det är svårt. Läppar har jag målat på 4 dockor hittills. Har försökt måla med airbrush (ögonskugga och kinder) och det är verkligen svårt och då menar jag det. Måste också sitta ute pga ångorna och då måste det synka rätt med fint stilla väder (och behaglig temperatur) och min vilja. Då tar jag ut grejerna till balkongen och hoppas på att grann"jävlarna" inte börjar röka. Nu är det snart sommar nog igen så ska jag börja öva igen!

Hur jag gjorde skorna har jag hittat en sida som berättar om hur man gör. Tack och lov skrev jag ut sidorna för ägaren har tagit ner sidan, för att uppdatera det till ny version säger hon, men hon har inte haft tid att göra det de senaste 3-4 åren. Hon hade mönster och allt så det var mest för mig för att finslipa lite!
Man "bygger" på ett par lämpliga plastskor. Annars skulle jag nog inte kunna få till formen (runt tårna)!

Nu måste man nog döpa om tråden till "Helena" haha
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.