![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#226 | |
|
Citat:
![]() Själv har jag budat hem en massa barnkläder från tradera. Tänkte använda dem som mallar när jag ska sy egna kläder. Jag har rätt svårt för att tyda mönster så detta ska nog gå galant ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
Har fått hem en till Blythedocka.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
Citat:
Så jag gjorde tre färgvarianter på deras hemsida och beställde hem ca 50 av varje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
Nu har jag lagt in en order på ganska många sybehör från UK.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
Nytändning
Jag har uppgraderat min syhörna med diverse saker och det är otroligt vilken nytändning det ger. Jag har införskaffat:
Janome 644 som får överta rollen som gamla Bettan haft (min gamla overlock). 644:an heter Ada (fick hem den på Ada-dagen). Provdockan Helena. Förstår inte hur jag klarat mej utan henne tidigare. Böcker: Complete Serger Handbook och Sewing for Plus Sizes Mycket bra lampa som jag vill tipsa er om. Arbetslampa med led-lampor och förstoringsglas i locket. Mycket bättre än min gamla som skruvades i bordskanten och som hade lysrör. Inköpt på Jula för 279:- Jag är så nöjd och glad och till och med en och annan söm som behöver sprättas går som en dans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
Jag har just beställt åtta meter tyg för 25 pund med frakt = ca 270 kr från England (efabrics.com) och fem mönster för 27.20 dollar = ca 196 kr med frakt från USA (sewingpatterns.com) där det var rea på alla Simplicity-mönster, de kostar just nu bara 2.99 dollar styck! Totalt har jag alltså betalat ca 486 kr, och får för det sådär tre blusar och en klänning. Hurra! Nu ska jag sy mig lite nya sommarkläder. Brukar säga att jag inte vill sy kläder för jag inbillar mig att det är så krångligt med blixtlås, infodringar och sånt men det ska nog gå bra. Är ju inte helt bortkommen och får jag problem så hoppas jag få hjälp här
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
Idag landade en Blythedocka (eller snarare, betalade lösensumman för kidnappningen, nej jag menar, tullen..)
Och jag åkte till en pärlbutik i stan och kollade in lite och köpte en massa pärlor. Var ledsen när Pärlehuset la ner, så jag blev glad över att se alternativ. (Millefiori på linnégatan i götet) Det jag köpte blev också billigare än om jag köpt motsvarande hos Panduro eller Gutermann så det var toppen.Eller billigare och billigare, i alla fall blev mer variation då jag kan köpa så mycket eller litet jag vill av pärlorna. Senast redigerad av ichigo den 2010-04-09 klockan 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
jag har köpt en Addi Express. Har inte fått hem den ännu, men varit och provat vilket gjorde att jag sedan föll för den. Verkar vara en kul liten stickmaskin.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() ![]() ![]() Har precis varit och köpt min första overlock det blev en Brother 3034D Så nu ska här snart sys både det ena och det andra så fort jag får tid när alla andra pågående grejor e klara ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
Beppe.
För inte sååå länge sedan har jag för mig att det var någon som inte skulle köpa en massa tyger, sy kläder o sånt utan bara hålla sig till maskinbroderi!!!!! Hi hi hi tror att denna människan har ångrat sig... ![]() Härlig med männsikor som kan ändra sig. KRAM / L |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
Ja du Lena det var nog ca 100 meter tyg sedan HAHA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
Jag har verkligen slösat pengar... Vintagetyger från Japan för 150 usd och chiffong från usa för 30. Det sista är billigt, vintagetyger jättedyrt så det jämnar väl ut sig?
![]() Men så fyller jag år snart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
Jag har köpt en Sony a230 systemkamera med 18-55mm objektiv. yayness!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33.