![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag hade två lager tyg, och det var orginalknappar Prym, men inte dom som är som ringar utan miniknappar med kappa.
Så då skulle man göra ett litet hål med verktyg som följde med, men det hålet töjde sig sen och knappen åkte igenom. Nu har jag beställt ringknappar från Bibbi, och får väl stryka fast underlägg nästa gång. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
När man sätter saker som ska ha ett hål genom tyget ska man _inte_ göra hål. Istället tar man en syl, eller något annat vasst/smalt och försiktigt töjer ut ett hål. Då har man inte av några trådar, och öljetten/knappen sitter mycket stadigare.
![]() (Jag brukar gå syl -> strumpsticka -> tjockare virknål -> pincett när jag töjer hål.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset om sticka, syl. Nu har jag fått mina knappar från Bibbis så får vi se om ringknappar sitter bättre.
Men jag syr nog något annat än sparkbyxor med fot vi har upptäckta att det är en mycket varm liten baby, och det går ju mot vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu har jag gjort enligt alla konstens regler och jag får inte till det med min tång. Jag har varit i kontakt med Bibbi på telefon som har försökt förklara för mej men det funkar inte i alla fall.
Jag lägger knapparna som visas på bilden i denna tråden men det funkar inte ändå.Det är bara den ena knappen som lossnar den med piggarna den sätter sej i tyget sen händer inget mer. Jag använder originalknappar. Snart ger jag verkligen upp!!!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Gunilla!
Försöker göra en bildbeskrivning till dig. återkommer under morgondagen. Hinner tyvärr inte ikväll. Ge inte upp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vet inte om jag ser rätt på bilden
men ska inte pluppen vara innåt i tången ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Pinsamt,
![]() Den bilden tog jag för att visa att knapparna fastnar i verktyget. (innan jag satt några knappar) Har inte ens tänkt på det ![]() Nu har jag gjort en beskrivning och skickat till Gunilla. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:41.