![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Att nr 2 skulle göra att det blir 3 cm längre under ärmen kan jag inte förstå. Det borde väl bli 1½cm?
Om du börjar göra ärmen vid 17 cm så hinner den bli 9 cm vid (framstyckets vidd! hela ärmen blir 18 cm vid) innan du är framme vid axel"sömmen". Gör du inte ärmen förrän vid 18½ cm så missar du 1½ cm (3 cm totalt) i vidd i ärmen. (Och kompenserar du det genom att sticka alltihop 1½ cm högre så har du helt plötsligt ändrat storlek, iaf i ena ledden. Men den är fortfarande lilla storleken i kroppsvidd ...) Jag tror att ärmvidden är det som får bestämma och inte just placeringen av spetsen. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
|
Citat:
Tänker jag rätt nu angående ärmvidden? Om 18,5cm så blir ärmvidden 2*7,5 dvs 15 i omkrets. Om 17 så blir det 2*9 dvs 18cm i omkrets. 15 känns väl smalt. Vill ju att den skall hålla i 2-3 månader iallafall. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Nu tänkte du rätt.
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Stickning har den fördelen, jämfört med sömnad.
Har du klippt i tyget så har du klippt i tyget. ![]() Har du stickat fel kan du repa upp! ![]() Därför blir jag väldigt nervös när det gäller sömnad ... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
He he jag får försöka tänka så istället....och hoppas på att antalet repningar börjar minska snart ;-)
Nu är jag snart klar med ena framstycket och det ser ok ut än så länge. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:50.

...ibland funderar jag på om jag inte skulle hålla mig till sömnad för där förstår jag iallafall mönstrena.
Hybrid-visning