![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det borde finnas i Norge, sök efter "bunad" på nätet. I deras dräkter finns många vackra sidentyger och -band.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bra förslag allihop, som jag redan har provat, men det har inte gett något än så länge.... får leta vidare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oh tack! Verkar vara precis vad jag letar efter! Deras sidentyger var mer än lite intressanta också.... Kan vara bra att veta om jag vill sy ett andra livstycke.
![]() De säljer bara till företag, men har visst produkter i några butiker i bl.a. Oslo också - får kanske passa på när jag åker dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kontakta Gillis Jimheden i Förslöv, han är skräddare med inriktning på bygdedräkter och håller kurser genom hemslöjden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du kan kolla efter blommiga sidentyger och klippa till band av dem. Kika på Duran Textiles, de har en massa fint siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:43.