![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stack 'N Store Bobbin Tower
Satt och tittade på nätet och hittade en smart sak för alla undertrådspolar.
Vet du om det är någon butik i Sverige som säljer dessa??? Stack 'N Store Bobbin Tower från Clover/USA http://www.clover-usa.com/product/0/...h_Nancy_Zieman |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
bobbin tower
har för mig att textilia lidköping har den prylen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaret!!!
Vad bra det är med Sysidan ![]() Nu blir det en beställning ................ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skulle vilja att det tillverkas liknande fast i pinnar som man kan förvara i lådor eller liknande för människor som jag som hatar att ha grejer överallt.
Tänk dig en 20 cm lång pinne med ett antal grepp på. Då kan man lätt lägga pinnen i låda. Och om man tillverkar dem på bra sätt kan det bli mycket lågprofil och ta lika mycket eller bara lite mer utrymme än om man bara förvarat spolarna för sig själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
BOBBIN BUDDIES for Sewing/Embroidery!Stops
Hittade även dessa ............
Då trasslar inte tråden upp sig från spolarna. Dom har jag inte hittat i Sverige. Har du sett någon som säljer dessa i Sverige??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja dessa skulle funka mkt bättre för mig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Äntligen
ser ut att vara ett vettigt förvarings system |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har nu gjort en beställning på en Stack 'N Store Bobbin Tower
från Textilia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
För några dagar sedan fick jag mitt lilla paket från Textilia med bla. den beställda undertrådshållaren. Den verkar vara superbra
![]() Beställde även ett mönster på en domherre i paper-pieced(sy-på-papper-teknik). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har 3 st spolhållare som liknar de rosa som Quiltare lagt in. De följde med när jag köpte min Brother symaskin.
![]() Lyssna med en Brotherförsäljare om de finns att köpa. De passar bara till de lite större plastspolarna men de är väl vanliga nu för tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tips på hemgjorda "Bobbin buddies"
http://sewing.patternreview.com/cgi-...iew.pl?ID=1813 På svenska: En bit plastslang skars i bitar och klipptes upp så de kunde snäppas runt spolen. Senast redigerad av Sotis den 2010-04-24 klockan 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
hittar inte
jag hittar inte spolhållaren på textilia... den från Clover.. eller det var inte den som du köpte?(quiltare)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Testade plastslang
Genast blev jag tvungen att gå ner i garaget och kolla den plastslang jag visste att jag hade där. Biltema artikelnummer 15-316, 5 meter med inre diameter 12mm, 29.90. Funkar perfekt! Sitter nog inte lika säkert som de där rosa Bobbin Buddies, men håller i alla fall fast tråden på mina spolar som jag sedan har i en särskild plastask. Nu är kanske inte min slang den mest ideala (?), och 5 meter behöver väl ingen till detta då det går åt ungefär 5 mm per spole, men det var den som fanns hemma! Senast redigerad av Sotis den 2010-04-24 klockan 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
Citat:
Det är tekniskt fel på hemsidan så där går inte att se... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.