![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Jag instämmer i stort sett helt och hållet med Ichigo.
Det jag stör mig mest på med nyare maskiner är just att dom inte är speciellt bra på någonting. Dom tenderar att snarare vara halvdana på hundra olika saker, men kan knappt sy en rak raksöm med konstant stygnlängd och trådspänning. Flytta runt maskiner gör jag inte, dom har fasta platser i syrummet, så hellre kompakt och stadig än något som känns klent och inte står på sin plats. Plastiga lightmaskiner svämmar marknaden redan över av. Vad gäller fartreglage så är det aldrig fel att ha bägge händerna till att styra med, särskillt när man syr invecklade grejer där man måste svänga ofta och exakt. Dessutom brukar man ju sköta back, ändra trådspänning och andra såna saker med ena handen och det gör ju inte direkt ont att kunna göra det medan man syr. Men det har ju lite att göra med hur maskinen är utformad också. Det finns på fullt allvar maskiner på marknaden där man skymmer pressarfoten när man trycker på backen, så man inte kan så hur man styr utan att sitta och sträcka på halsen åt sidan. Det tål att upprepas: Hellre en maskin som kan något riktigt bra än en som är halvdan på allt. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.