![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Men då blir det synligt blixtlås mitt fram. Ska man göra det dolt så blir det väl onödigt komplicerat gissar jag? Jag skulle rekommendera att man tråcklar fast blixtlåset först men så är jag också väldigt glad i att tråckla. Det blir lättare att sy snyggt utan knappnålar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, det blir synligt vid den sömmen. Men när Du syr "ner det" från rätan, kan du lägga över lite så det blir osynligt.
Att nåla eller tråckla är en "smaksak" ![]() Alla sätt är bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack snälla ni för snabba och goda tips! Jag ska läsa igenom dem mer noga och då kanske det dyker upp någon ny fråga :-) Nu är jag däremot fullt sysselsatt med sjuk man och gnälliga barn - vilken påsk det blir!
/Anette |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu sover barnen... och mannen också, tror jag.
Oggatoj - jag måste bara kolla att jag fattat rätt. Visst är det fodertyget jag ska klippa "sönder" och sy fast mudden i? Yttertyget är väl inte alls med i bilden när det gäller mudden, om jag förstått dig rätt. Än en gång, tack för goda tips! /Anette |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du behöver inte klippa av foderärmen, för att sätta i en mudd/vindskydd.
Lägg den med mudden uppåt ärmen, och sy fast den, vik sedan ner den och sy en söm som täcker sömsmånerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:04.