![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Har en Husqvarna viking emerald 116. Hur trär jag en tvillingnål i den? Jag förstår att det ska vara två rullar och har därför satt på ytterligare en trådrullehållare. Men sen då? Tänkte att det måste väl trädas så att trådarna inte snurras ihop, eller? *ny på detta* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Trä bara som vanligt. Jag trär en tråd i taget, precis likadant (har en likadan maskin som du) och har inte haft problem med att det trasslar. Det finns ingen möjlghet att trä dom olika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag brukar hålla en tråd i varje hand och trä dem precis som vanligt men se till att de hamnar på varsin sida om blecket på övre trådspänningen. På så sätt hamnar västra tråden i vänstra nålen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fast på den maskin som TS har går det inte att trä på var sida om blecket vid trådspänningen, det ligger så inbäddat i plasten att man inte kommer åt att göra det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det går alltså att trä den som vanligt. Hur gör du nertill vid nålen? det verkar som att man kan lägga ena tråden till vänster och andra till höger om nålen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag trär som vanligt hela vägen ner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag brukar hålla de 2 tråden mellan två fingrar, dvs 1 tråd mellan tumme oh pekfinger och 1 tråd mellan pekfinger och långfinger och sedan trär jag. Men det förutsätter förstås att maskinen inte har ställen där man måste trä igenom hål (utöver nålen alltså) och man bara kan haka på. På så sätt minimieras risken för att det korsas på vägen.
Det är verkligen en styggelse att nya symaskiner har trådbanan så ingömt bakom allt plast. Förr i tiden kunde man se trådens hela väg. Lättare att fiska ut när det brister ju. Förstår inte varför de gömmer sådär. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Har provkört nu och det gick alldeles utmärkt! Tack för hjälpen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
emerald 116, husqvarna, tvillingnål |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.