![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Efter att ha sett flera alster i flätteknik blir jag väldigt nyfiken på hur man gör. Är det någon som kan förklara för mig så vore jag väldigt tacksam?
/Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Finns en bok
Hej!
Det finns en bok som heter "Sy med overlock" Cappelens förlag, i serien Lappglädje. Där finns ett mönster som är gjort med flätade remsor. Kanske är det sånt du menar? Syhälsningar, Christina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad är isåfall flätnålar som t ex garnstudio.com säljer?
/Maria - alltid nyfiken på nya tekniker |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Svar till Maria
De flätnålar som Garnstudio säljer är säkert korta lite krokiga nålar som man använder då man stickar flätor. Mvh Quiltlisa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Agneta H har gjort en necessär i den teknik jag menar här kommer en länk till den.
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=5468 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
OK, nånting helt annat alltså... jag virkar hellre än stickar, och sticka mönster har jag ingen koll på
![]() Tack för svar på dum fråga! ![]() Necessären var jättetuff, flättekniken ska jag helt klart använda till nånting nån gång! /Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag tror att den teknik du söker heter meshworks. Jag har gjort en väska, med flätat lock i den tekniken.Kommer tyvärr inte ihåg vad boken hette, men det var en japansk bok (japansk text, men med mycket tydliga bilder). Jag vet att den har funnits att beställa hos Lapp-Elisa quilts.
Cathrin |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Är det detta du menar?
http://perso.wanadoo.fr/patchanne/Fi...uemeshwork.htm Visserligen på franska men med ganska instruktiva bilder. /Anne-Marlen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det där var precis vad jag menade, tack för den fina länken Anne-Marlen. Har du gjort något efter den här beskrivningen? Det skulle vara kul att se hur det blev.
Cathrin |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
Nej, jag har inte gjort något i den tekniken. Det finns med på min "ska göra"-lista. Men där finns mycket på den listan, så jag vet inte när det blir. Visst är det en läcker teknik. Och snyggt blir det. /Anne-Marlen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hej igen!
Har lagt ut en bild på väskan jag sydde med den här tekniken jag pratade om tidigare, meshwork. Har inte lärt mig hur jag länkar till mitt album ännu, men den finns under quiltning. Cathrin |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:08.