![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Även jag ska sy nytt kapell till en fjällpulka och funderar, som Dahlia föreslår, på markisväv.
Men jag kikar också efter impregnerade tyger avsedda för windstopper-kläder. De är ofta smidigare än markisväv. Alternativt kan man spraya dem med vattenavvisande stopper själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För ett par år sedan gjorde jag ett i markisväv, och det vart smidigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns tyg på www.harryhedgren.se
Kapelltyger, har jag för mig. Tittade på dem på syfestivalen i Borlänge. Bra kvalitet, och fina färger. Prismässigt kommer jag inte ihåg, men det övriga hos dem var bra priser iallafall! De användes till skoterkapell och båtkapell, så snö bör vara perfekt. Lite vatten avstötande, menar jag. // Lena K. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Till en sådanpulka tror jag att kapellväv blir alldeles för kraftigt.
Kapellväv är väldigt styv |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ska du packa tungt eller med vassa kanter bör tyget vara tjockt och av god kvalitet. Nu vet jag inte om du drar den själv eller med hund, men i det senare fallet finns en risk att pulkan välter, så tyget ska tåla att bli släpat på marken (det är ju inte alltid att hunden fattar att den ska stanna
![]() Använd också extrastark sytråd! http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00114191 http://www.fjallraven.se/Aktiviteter...-G-1000-plagg/ Hoppas att man får se resultatet! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:49.