![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Oj, vad mycket skrivfel jag hade på förra inlägget. Glömde visst läsa igenom det.
Jag håller tummarna för att det går bra. Låt dem inte komma undan om de skyller på något.En del säljare är är proffs att på att få dig att tro att det är dig det är fel på. KOM IHÅG! DU HAR INTE GJORT NÅGOT FEL.Maskinen ska sy minst 90% av alla tygerna utan att du ska behöva göra några justeringar.(Extremt lösa tyger och tunna, där köper jag att du behöver justera, men inte några andra tyger). Det är ingen bra maskin om du ska lägga ner tid på att ställa in maskinen. 1-1½ timme, tiden går fort. På den tiden hade du hunnit sy en hel del. Din tid är också dyrbar. Speciellt fritiden. Håller tummarna för dig. Berätta hur det går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så trist!!
En tanke, är du säker på att trådarna gått in ordenligt mellan trådspäningsbrickorna? Men måste "vicka" tråden fram och tillbaka så det knäpper till. Det kan se ut som tråden ligger rätt fast den inte gör det. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, det låter troligt. Ett vanligt fel i början när man inte vet hur det ska se ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
En sak till som du kan kolla.
På min Pfaff coverlock 3,0 ska de bakre trådarna ligga ovanpå två av spåren i ställningen som håller i tråden högst upp. Jag missade att lägga i de främre spåren och fick en konstig söm. Använder du EL nålar? Hur lång stygnlängd har du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Trådarna ligger rätt, använder de medföljande EL-nålarna och utgår från den förinställda stygnlängderna för olika sömmarna, men har även testat med att minska/öka. Tyvärr gör det ingen skillnad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Näe. vad tråkigt. Pfaff är inte vad det en gång har varit uppenbarligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
pfaff coverpro |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.