![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja, symaskiner har sina små egenheter precis som människor har. På syslöjden i skolan skrattade klasskompisarna åt att jag pratade med symaskinen, men jag upplevde att det kunde hjälpa. Min förra symaskin kunde stundtals behöva mycket uppmuntran, den jag har ska inte ha för mycket av den varan. Ger man en krånglande maskin några droppar olja och en vänlig klapp är frågan vilket som egentligen har störst effekt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Håller fullständigt med om att maskinerna har känslor.
Jag får absolut inte bli sur på min "Esme", utan måste prata snällt och aldrig höja rösten. Skulle jag gudförbjude tappa humöret och svära åt henne så kan jag räkna med att det är lönlöst att försöka sy mer resten av kvällen ( tur att hon inte är mer långsint =}). Pojkvännen tycker jag är lite knäpp när jag sitter och spinner och smickrar maskinen varje kväll, men vad gör man inte för att få hon ska sy snyggt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Skönt å höra att det är flera som pratar med sina maskiner, trodde faktiskt att jag var smått galen eller så eftersom jag just brukar be maskinerna snällt, skälla på dem, hota o fjäska, fråga "varför?" om vart annat. Både sambon o barnen har mer än en gång frågat om det är dags att köra mig till "olle" (mentalsjukhuset)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:50.