Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-02-19, 10:08   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Så du också har Brother-maskin, då är det nog samma som jag har. Delen där man skapar sömmar alltså.
Det är lite surt att det bara är 10 sömmar. Borde ju kunna kvitta ut någon brodyrplats mot fler sömmar. Brodyrer har ju mycket mer data än stygn....
Men som sagt, de vill att man ska betala flera tusenlappar mer för att gå upp. Det är i princip firmwaren ("programmet" i symaskinsdatorn) som skiljer sig, annars är det mekaniska ganska lika... Och lite större plats för större bågar men det är ingen ingenjörunderverk.

Ni med Brothermaskiner, tänk på att parera väldigt mycket på längden när ni skapar sömmar... Det är ganska ihoptryckt så höjd och bredd är inte proportionelig.

När jag gjorde en fyrkant så blir det ungefär 25 på längden för att bli fyrkantig med den inbyggda maxbredden på 15. (0-14)
Fick lära mig den svåra vägen! Lite jobbigt också eftersom man inte kan sträcka ut på existerande design (jo man kan göra LITE men inte mycket via stygnlängden) utan att behöva göra om designen helt. Så, knappt dubbelt så mycket på längden som för bredden.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.