![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vet inte om du missuppfattade mig. Med nåltyp menade jag, universalnål, lädernål osv. se inlägg ovan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Men om man har Schmetz EL, var ser man då att det är EL/vanlig nål?
Har fullt med EL/vanliga i lådan, som jag lagt där "så länge" för att testa en annan kombination, och det där "så länge" blev väldigt mycket längre än jag tänkte ![]() Dessutom, som EL (som används till covermaskiner bl.a.), ska ju ha jersey-spets (lite rundad). Är det då en stretchnål, eller en universal (den är omärkt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
EL är inte en stretchnål med rundad spets.
Den har samma spets som universalnålen. (förmodligen därför EL nålen inte har egen färgmärkning) Du kan skilja universal och EL genom att EL nålen är pyttelite längre. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vet inte, till min Bernina overlock ska och har jag
bara vanliga universalnålar. Märk dessa nålar med en färg inte samma som lädernålar m fl men ngn annan färg. Färgplutten inunder som avser storleken enligt tidigare inlägg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Står det K1, K2 osv så tror jag att det är Klassé nålar du har.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:17.