![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#11 |
|
Hej!
Jag har själv sålt smycken. Och är det så att detta är din HOBBY så kan du ju inte ta mer betalt än kostnaden för material osv.
MEN är du ett företag så är ju meningen att gå med vinst! Annars skulle ju hela företagandet gå åt pipan ![]() Jag tycker att man ska lägga på det man behöver tex åtgångarna, dvs material sen lägger du på din timlön. Tar det en halvtimma att göra så kanske de är lagom med 50-60 kr? Så har du timlön på ca 100 kr. Sen ser du, blir det en kostnad då på 200 så tänker du på att ditt företag ska betala skatt! då tar du 200x1,25 ungefär (jag är inte helt hundra på den siffran.. men nästan) Då blir ju byxan 250 kr. Och de är vad du måste ta ut, för att få lön och för att gå med vinst! Sen om det finns någon som säljer för 125 så spelar det ingen roll, för kunden kommer ändå vilja ha dina varor om det är vad kunden söker! Bara för att det är "dyrt" så betyder det inte mindre kunder. Det blir ju så att man "jobbar" ner priserna. Har man för låga priser värdesätter inte kunden ditt arbete, och de tycker jag är synd! Nu blev det jättelångt, men jag tror inte att det är fel att värdesätta sig själv och sitt arbete! Jag tror snarare att det är viktigare än att sälja massor... Lycka till verkligen! ![]() Emma |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.