![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur syr jag dessa shortsen?
Hej, jag ska klä ut mig som en person ur en film. Och ska sy hans shorts men jag har inte sytt något stort sedan syslöjden i högstadiet.
Så jag vet inte hur jag ska sy dom eller hur mycket tyg jag behöver. Jag har hittat ett tyg jag gillar men det kostar en hel del så jag vill inte köpa mer än vad jag behöver. Det vore jätte snällt ifall någon kan komma med förslag på ritningar till shortsen. Mina mått är. Midja 88 CM. Längd ifrån midjan till under knäskålen 60 CM. Behövs det mer mått så säg till. Shortsen ska se ut som dom på bilderna nedan och dom ska vara uppvikta längst ned. Karaktären jag ska klä ut mig till heter Portgas D Ace och är även kallad Fire Fist Ace. //Marco |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du inte sytt på länge skulle jag rekommendera ett enkelt mönster att följa. I det står också tygåtgången.
Annars kan du ju sprätta upp ett par shorts och rita av dom. Men då kanske du får göra lite ändringar för att de ska se ut som dem på bilden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Mönster finns i princip på alla tygaffärer. Om du bor i en stad där Ohlssons tyger finns har de bra mönster, oftast har de en bok man kan titta i och så berättar man vilket mönster man vill ha så hämtar de det. Det är dock inte alltid det finns "inne" så de måste beställa det, men oftast har de de flesta mönster inne. Man kan även söka på internet efter mönster, men det är lite krångligare, så att titta efter mönster i en affär är nog det lättaste, tycker jag i alla fall.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack! ska kolla i affären.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kunde inte låta bli och fråga
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
ha ha ha ha ha ha ! vill också veta ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ett tips!
Om du inte hinner få i ordning dina rutor så ta och låna av någon som brun ögonskugga samt borste för den och en rougeborste. Med hjälp av ögonskuggan så kan du måla, tona och skugga fram musklerna på kroppen så att det ser ut som rutor, likaså med musklerna på ryggen m m. Eller om du bara vill förstärka konturen på dina befintliga muskler. Det låter som om det är alternativ 2 som gäller för dig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
Tar två flugor i en smäll då jag kommer i form för att träna Parkour på sommaren! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Du kan ju också helt enkelt slakta ett par byxor från myrornas! Lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:24.