![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hur kan jag bara ha missat den här tråden??
Jag är också intresserad av att vara med, bor i Uppsala men tillbringar mycket tid i Norrtälje. Jag är främst intresserad av sent 1700-tal och viktorianskt mode, men har ännu ingen färdig dräkt. Vore jätteroligt att träffa er i Stockholm, men kommer vara ute på praktik då, så jag vet inte hur mitt schema ser ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Måste bara erkänna att jag kommer att "fuska" med ett plagg...korsetten....har beställt en från Hong Kong för det här ändamålet....men så småningom ska jag sy en helt själv. Tiden känns för knapp....ändå ingen som ska kolla på den ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Schannalle....välkommen till vår tråd. OM du ska till symässan så säg till.....så kan man träffas där....vi ska dit på fredagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag stressar på med min dräkt och får samtidigt en sång i huvudet...
Vi ska sy och vi ska klippa, vi ska göra, ska vi tippa För den stora galakvällen Så ska vi sy modellen vi syr och släpper i den och ett skärp av siden, och Askungen på bal bland gästerna i hundratal den vackra flickan blir i slottets stora sal Sätt igång nu, skynda, ila vi har inte tid att vila, klänningen den ska vi klara, ja, vänta lite bara. Och den vackraste hon blir på hela kvällen. Ja, den vackraste hon blir på hela kvällen. En dröm ger åt tanken vingar Den blir verklig då I drömmen du allt betvingar Och allt du vill ha kan du få Och om du på lyckan väntar Så kan du finna den en gång Fast om ditt hjärta kanske gråter Så kommer drömmen åter Och kärleken vaknar en gång Fast om ditt hjärta kanske gråter så kommer drömmen åter Och kärleken vaknar en gång... med en sång En dröm ger åt tanken vingar Den blir verklig då Och kärleken vaknar en gång! ![]() Schannalle, klart du ska komma med! Jag håller tummarna att ditt schema passar med våra fredagsplaner! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() *asgarvar*......det stämmer verkligen på oss just.....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, jag hoppas också att schemat funkar. Har ni sagt något ungefärlig tid, förmiddag eller eftermiddag? För jag har nog större möjligheter att komma på eftermiddagen.
Själv håller jag på att sy jacka/kavaj till min viktorianska utstyrsel, ev blir den klar till symässan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Jag och min dotter kommer att åka på förmiddagen...men vi brukar ha en förmåga att vara där nästan till stängningsdags
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja, man strosar ju runt där mest hela dagen, traditionellt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:07.