![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Har småfåglarna frusit ihjäl?
Innan det blev så fasansfullt kallt satte jag ut ett fågelbord. Det kom både småfåglar och skator. Jag fick fylla på frön varje helg eftersom fåglarna åt så mycket. Efter att det var så kallt, -20 och lägre, så har fåglarna nästan försvunnit. Har de frusit ihjäl eller har det hänt något annat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan nog hålla med dig...undrar oxå var dom är...för inte är dom vid fågelbordet o äter något...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är ganska tomt vid min cocosnöt som jag har frön i.
Jag tror att det kan bero på att vädret är lite mildare nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
De är hos mig tror jag. Här är det full rulle vid fågelbordet. När det var som kallast gick det åt nästan 2 liter fågelfrön om dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vad härligt. Det finns några kvar i alla fall men jag undrar verkligen vart de tog vägen, dem som var här och åt en massa innan det blev kallt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Fortfarande knappt några fåglar här och jag som har 30 talgbollar kvar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Bra att ni matar de små söta fåglarna. Vi kan inte göra det för vi bor högst upp och vill inte heller ha fågelbajs och locka skator och duvor som gärna bajsar ner vår balkong, har redan nog med problem med dem. Och jag har aldrig sett de söta småfåglarna flyga upp till oss.
Men nere vid buskarna ser jag ibland en massa gråsparvar. Men inte på den senaste tiden... Hoppas inte de frusit ihjäl. De kanske bara har flyttat över till kanske villaområden där folk matar. Vi bor tyvärr i orolig område med mycket vandalism så jag vågar inte hänga ut någonting i marknivå. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.