![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
|
HEJSAN!
Åh, vad fint, tack för hjälpen jag ska kolla in länkarna du skickade. JAg citerar mitt mönster (som är rena kinesiskan) "Mormorsruta: (virkat med crisp) Virka 6 lm och slut till med en ring med 1 sm i 1:a lm." "varv 1: 3lm (1:a st) + 2 on ringen, X 2 lm, 3 st X, upprepa X-X 2 ggr (=4 grupper), 2 lm, avsluta med 1 sm i 3:e lm först på v. VIrka till nästa lm-båge." Varv 2: 3 lm + 2 st + 2 lm + 3 st om lm-bågen (=1:a hörnet) , X 1 lm, (3 st + 2 lm + 3 st) om nästa hörn Xupprepa X-X 2 ggr (=4 hörn), 1 lm, avsluta med 1 sm i 3.e lm. Virka sm till nästa lm-båge." Sedan fortsätter det med varv 3 och 4. Säkert lätt om man kan, men uh så här i början... Jag kan lm, och sm och luftmaskor, men det är de andra som jag inte får till något förståeligt. Hoppas det går att beskriva? MVH, Carolin |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:12.