![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hej! Tack, hoppas det. Jag lyckades inte att få in förfrågan i de andra två forum, hoppas att det har funkat nu, så vi blir fler.
Rae ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Du har lagt in det, men, eftersom dubbelpostning inte är tillåten har jag raderat dem.
![]() Jimipe Forumvärd |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Detta låter klar intressant. Kan mycket väl tänka mig att vara med på detta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det låter kul, ska läsa på om detta först!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ops, såg att jag va inloggade på mammas. Locggar in på min egna..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag vill vara med. Men jag tror inte jag fattar riktigt..
Ska jag själv sy delarna och sen ska resten dekorera?? ![]() Vad är de för "block" ?? /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Här kan du hitta ett gratis exempel på en mönster för ett block som man kan förstora till önskad storlek: http://www.caroldoak.com/pdfs/CrazyPatchblock.pdf Jag brukar göra så här. Jag kopierar en Crazy Patch mönster för ett block på en bit tyg (jag brukar använda en tunn bomulstyg). Varje del kallar jag en Patch (men, det heter väl "lapp" på svenska, tror jag. Ni får ursäkta om mitt svenska är inte alltid 100%) Sedan bestämmer jag vilka tyger jag vill använda (det beror på temat)...jag brukar ta ett tyg för varje patch, men, när det gäller Crazy Quilt håller jag mig inte alltid till bomullstyger. Jag använder allt möjligt, bomull, siden, spets, vad som jag tycker passar ihop. Inga regler här. Men, man ska vara medveten att denna typ av Crazy Quilt inte lämpar sig för projekt som ska användas/tvättas mycket. Sedan syr jag min block med Paper piecing teknik. Här finns en länk till info om denna teknik: http://agneta02.tripod.com/vad_ar_paper_piecing.htm När blocket är färdig (med minst en patch och söm till varje deltagare....oftast har jag fler an som behövs, så att de som får mitt block sist har fortfarande några att välja emellan.) Dekorerar jag en patch och en söm. Då är mitt Crazy Quilt Block färdig att skickas iväg till nästa person på rotationslistan. Under hela RR kommer jag att dekorera patches/sömmar motsvarande hela mitt block men det blir uppdelade på alla andras block. När mitt block kommer hem har den varit dekorerat av varje person på rotationslistan. Hoppas du förstår. Rae ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ser väldigt intressant ut! / Ingrid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Härligt att det strömmar in fler intresserade.
Det är bara att kolla på länkarna Rae lade in så får ni hjälp både i hur man syr ihop blocket. Alltså startdelen. Sedan hur man individuellt fortsätter med varandras block. Nu är det dags att ta fram sin gamla märkbok och se vilka stygn man kan använda till att skapa sitt bokmärke till de olika blocken som man ska handskas med. Om jag nu förstått allt rätt? Men Rae har ju gjort fantastiska "Crazy Quilt Round Robin" så hon förklarar säkert mer ingående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
Rae, har du fått några flera intresserade? Jag får hoppas vi blir fler för det här vill jag för allt smör i småland inte missa. Har du något förslag om hur vi kan göra reklam för Crazy Quilt Round Robin swapen? När vi nu inte får peka på den här häftiga swapen i de närmast berörda sömnadsforumena så här i startskedet för att locka fler intresserade,så får vi hoppas att de som är med i handbroderiforumet, quiltforumet, symaskinsforumet osv,går in här i swapmötet och läser vad som nu är på gång inom sömnadsblockbytartemat. Jag har missat ganska många olika swapar pga att jag inte läser här i swapforumet. Det är swapande av mycket olika karaktär som jag inte har intresse av så då blir det att jag inte läser här regelbundet heller. Har ni något förlsag, Kan ni som läser här hjälpa Rae och mig att göra reklam för en mycket utmanande sömnadsSwap när det gäller kreativiteten, olika sömnadstekniker och en regäl dos FANTASI. Nämligen en Crazy Quilt Round Robin Swape. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:11.