|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  | 
|  2010-01-14, 12:20 | #1 | 
| Medlem sedan: jan 2009 
				 | Så trevliga väskor man kan göra med kaffepåsar. Det är dags att börja spara. Men finskan är för svår  hur fixar man en översättning via Google? Jag har ingen susning, Kan stinab1 hjälpa mig?  | 
|   |   | 
|  2010-01-14, 14:54 | #2 | 
| Medlem sedan: nov 2008 
				 | I förrgår fick jag en förfrågan om jag kunde spara lite kaffepåsar eftersom jag jobbar med kaffe och idag överlämnade jag ca 100 st. 1kg:s påsar till en som skulle göra väskor. | 
|   |   | 
|  2010-01-14, 15:09 | #3 | 
| Medlem sedan: apr 2007 
				 | Om du vill ha en översättning från Google så kopierar du av webbadressen till den sida du vill ha översatt. Gå in på Google.se och titta i överkant på sidan så hittar du "översätt". Klicka på det och klistra sedan in adressen till sidan du vill översätta, välj språk och voilá! Klart. Det är ju inte perfekt men det fungerar. Lycka till! Stinab1 | 
|   |   | 
|  2010-01-14, 19:59 | #4 | 
				 | Tack för hjälpen! Nu har jag lärt mig något nytt idag med, underbart. Översättningen blev ju riktigt kul och en del ord finns tydligen inte i ordlistan. Jag har en lösning, jag går till grannfrun!  | 
|   |   | 
|  2010-01-15, 12:26 | #5 | 
				 | Översätta texten med hjälp av Google var lätt gjort. Jag var inne på väsksidan, kopierade webbadressen och klistrade in i googlerutan som finns till höger på samma sida. Tänk att jag inte tänkt på det tidigare, det är ju en snabbväg.  | 
|   |   | 
|  2010-01-15, 19:14 | #6 | 
| Medlem sedan: mar 2006 
				 | En annan typ av kaffe/djurväska. http://www.clotilde.com/sewing_savvy...=&source=SEWNL Det är bara ideérna som fattas! asa1970  | 
|   |   | 
|  2010-02-01, 12:38 | #7 | 
				 | Nu har jag börjat spara kaffepåsar, men undrar hurdana påsar man har i Finland som har gett idén. Våra kaffeförpackningar har ju mestadels en innnerpåse i plast och ytterpåse i papper. ska man spara båda? Papperspåser verka lite klen tycker jag men med plastpåsen i blir det tjockt. Till arbetplatsens cafébar är det bara plastpåsar så de bör ju fungera. Är det någon som vet? | 
|   |   | 
|  2010-07-03, 09:02 | #8 | 
| Medlem sedan: maj 2007 
				 | 

min farmor..
			 satt och gjorde väskor av kaffepåsar bl a. Hon hade även kaffapåsar som blling bling i sina trasmattor som hon vävde. sen hade hon en något udda grej som hon satt och gjorde... hon klippte i tu plastpåsar som hon gjorde remsor av och klippte i den längd som hon behövde. Hon knöt sedan dessa remsor tätt tätt på ett sådant där rutigt halkskydd som man har under mattor. testade det för något år sedan och gjorde en badrumsmatta. Mycket praktiskt! min farmor tjänade en liten extra slant på alla de här små projekten. det kan man kalla återanvändnning inga sopor i de shoppingkassarna inte! man kan ha tävling medan man klipper! (tjo ja det har jag gjort många somrar..) man sparade på påsar hela året som man sedan tog med till farmor. Hon tyckte speciellt om påsar som var vackra och speciella. Så vi samlade på både kaffepåsar och plastpåsar. tävlingen om man ska återgå till den, går ut på att man ska klippa påsen så att det blir en enda lång remsa även handtag ska ingå i remsan varje sommar reste vi 170 mil enkel resa för att hälsa på i Finland. hahaha många galna saker att tävla om i Finland! 100 meter rodd med spann på huvudet tex.... | 
|   |   | 
|  2012-04-13, 21:01 | #9 | 
| Medlem sedan: nov 2003 
				 | 

Flätad på snedden
			 Häromdagen såg jag en kaffeväska som var flätad på snedden, är det någon som vet hur man gör en sådan? Jag har sökt på nätet men inte hittat något jag sökte på kaffeväska kanske man ska söka på något annat som jag inte kommer på just nu. | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning