![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
När du rengör, borstar trådspänningen där uppe för övertråden
så kolla att borstens om du använder inte släpper hår. För då skitar du ner maskinen i stället för att göra rent den. Det verkar som om du rätt väg med trådspänningen. Lätta ytterligare på den undre trådspänningen. Kolla vad som händer. Jag sitter kvar vid datorn så kan du skriva direkt vad som sker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan du beskriva bättre hur sömmen ser ut. Är det stora öglor? Hur ser sömmen ut på ovan- resp undersidan av tyget. Det är så svårt att kunna hjälpa dig om jag inte vet hur den ser ut.
Har du möjlighet att fota och lägga in på sidan så är det allra bäst. Men vi kan börja med att du försöker beskriva sömmen mer i detalj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Stygnen tycker jag ser bra ut, det är mer att den är nästan lite oregelbundet zick zackig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
blir inga öglor, men på vissa ställen kan den haka upp sig, och då blir det ett rått bo på baksidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du tar tag i stången som kommer ner i symaskinen där du fäster fast nålen. Ta och rucka i den i sidled. Vad händer då?
Sitter den fast eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Om bommen som du fäster nålen i är rörlig i sidled så går det
att fixa. Du menar att undertråden tjorvar o blir trasslig mitt under sömnadens gång? Då är det något med undertråden spolen och kapseln som du sätter spolen i. Har du provat byta undertrådsspole? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
om jag ruckar på den så rör den sig lite grann, sitter inte som berget.
Nu har jag provsytt, och tycker jag har spänningen det bästa som går, trasslet på undersidan är borta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vilka problem kvarstår eller är den botad?? Har du provat byta undertrådsspole?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09.