![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Mitt strå till stacken i den här debatten som är så fascinerande, vad är det för fel på maskinen?????
Goda råd kan man inte få för många av. Jag är inte superbra på de "inre" delarna av maskinen - men kanske detta kan hjälpa till i felsökningen.......I boken Tuppens sybok från ca 40-50-talet som är utgiven av bl a Husqvarna står det så här på sid 16, avsnittet om symaskinens rengöring o skötsel. "Spolkapslen borstas ren. Har trådludd oh smuts fastnat under fjädern på spolkapseln, lossas den lilla skruven försiktigt och fjäder och kapsel torkas rena. [I]Skruva till skruven lika många [/I]varv, som den lossats, så att trådspänningen blir lika." Kan det vara något sådant? Att de även rekommenderar grundlig rengöring med fotogen ibland är ett annat avsnitt........... God Fortsättning alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Detta problemet har jag på min Husqvarna 2000 också! Men inte alltid, så jag tror inte nåt har fastnat. Intressant att trådspänningen kan spela in... Jag har nämligen problem när jag syr i vissa material. Först när jag skulle sy fast ett kardborreband på lakansväv. Det var lööööögn i helsicke att få det att fastna! Undertråden kom inte med. Nu försöker jag sy i nån slags ull-blandning, kan närmast beskriva det som gubbkeps-tyg. Raksöm gick bra. Men sicksack... icke sa nicke. Nålen går upp och ner men tar inte med sej undertråden, och övertråden blir "tjofsig". Ser faktiskt ut som den är lite lös. Ska prova spänna tråden. Spännande att följa problemet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kanske kan det vara så att din maskin är ur synk? Zigzag är mer känslig än raksöm för timingsfel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:43.