![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har du skanner? I så fall skannar du, plockar upp bilden i något bra bildprogram och printar ut det bit för bit.
I annat fall du ju lägga ett rutmönster över och föra över ruta för ruta till ett annat papper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tack för svar.
![]() det där med rutmönster är nog det som jag inte förstår ![]() det skulle ju ändå vara kul om korsett intresserade hade lust att träffas och prata om allt möjligt och utbyta erfarenheter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag lät kopiera det, haha. För den grova uppförstorningen alltså. Jag gick till en koperingsbutik och lät dem göra åt mig. Inte så jättedyrt eftersom du betalar för det du får, och inte för misstagen. :P A3 är inte så dyrt och är bra storlek.
Detta här var hos en liten butik inuti stadsbiblioteket då jag lånade boken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Rutmönster
När du förstorar upp med rutor gör du som följer:
1. Du målar med hjälp av linjal upp ett rutnät på ditt förminskade mönster, se "lilla" bilden. 2. Detta mönster ska du förstora upp. Det görs genom att du målar upp ett större rutmönster (eller använder rutat papper) och för över innehållet i varje liten ruta till motsvarande stora ruta. Storleken på de stora rutorna avgörs givetvis av hur mycket du behöver förstora ditt mönster! Detta är lite pilligt och tar tid men är absolut inte omöjligt! Om man inte vill ge sig ut i vinterrusket och kopiera kan det vara ett alternativ.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tack för beskrivningen ska verkligen göra ett försök och hoppas att utgången blir bra :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag använde den här metoden för att skala upp ett mönster från Corsets and Crinolines.
Jag har dessvärre bara photoshop så jag var tvungen att göra mina "tiles" själv när jag skulle skriva ut. Metoden fungerade bra men räkna med att du får göra finjusteringar för hand. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag sekonderar Naergilien's metod som Lithia nämnde, den brukar jag också använda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:55.