![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Personligen så avslutar jag alla sömmar även inuti plaggen,
även om de fodras eller ej. För mig känns det bäst att göra så, då vet jag att det verkligen är snyggt inifrån och ut. Efter att ha varit en hel del inom modebranchen - sömnad och tillskärning, så är det en lätt bedömning på kvalitén på jobbet om och när ett plagg ev tas isär. Det är inte alls nödvändigt att äga en overlock - men det är en klar tillgång om man har möjligheten till det. Vilken vanlig symaskin som helst fungerar bra. För att få snygga kanter inuti plaggen så att det inte blir klumpigt kan en söm trimmas var för sig med ett par millimeter mellan så att den ena blir lite bredare än den andra och sedan kan man sy t.ex en tätare zigzag dubbla ggr för att undvika att sömmen fransas. Pressas noga och låt plagget vila emellan - just pressningen är näst intill halva jobbet. Det syns direkt om man inte tagit tid med det. Så gör jag, men var och en på sitt sätt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.